اخبار

Latest news, video reports

برای اولین بار در کشور توسط میدکو انجام شد

تکمیل زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش فولادی

کارخانه های تولید شمش فولاد بردسیر ، گندله سازی سنگ آهن بوتیا و گندله سازی سنگ آهن سیرجان توسط معاون اول محترم ریاست جمهور و با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت افتتاح گردید

۲ بهمن ۱۳۹۷

 آیین افتتاح کارخانه گندله سازی بوتیا با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار کرمان، برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران برگزار شد.
عملیات ساخت این کارخانه از اردیبهشت سال 94 آغاز و در تیر سال جاری به اتمام رسید و محصول آن گندله سنگ آهن است که از معادن داخل استان و استان های همجوار تأمین می شود.
ظرفیت سالانه تولید کارخانه 2 میلیون و 500 هزار تن است و برای احداث آن 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.
با بهره برداری از این طرح 300 نفر به طور مستقیم و حدود سه هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
از جمله محصولات کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان (میدکو) در کرمان محصولات شمش آهن، گندله و آهن فولادی است.
شرکت میدکو بزرگترین هلدینگ خصوصی صنعتی و معدنی کشور است که از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن وصنایع معدنی کشور فعالیت می کند.
همچنین پروژه ملی فولادسازی بردسیر نیز با تولید سالانه یک میلیون تن محصول شمش فولادی پس از پنج سال عملیات اجرایی در آستانه چهل سالگی انقلاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه 1 بهمن 97  افتتاح شد.
پروژه فولادسازی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن تولید سالانه محصول شمش فولادی با سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومان از سال 92 توسط شرکت میدکو کلنگ زنی شد و اینک به بهره برداری رسیده است.
با اجرای این طرح برای حدود 600 نفر اشتغال مستقیم و برای 6 هزار و 500 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.
مراحل اجرای این پروژه از طراحی تا راه اندازی پروژه، نصب و راه اندازی کوره قوس الکتریکی 140 تنی بدون حضور سوپروایزر و با تکیه بر دانش بومی، راه اندازی پست 400 کیلوولت در ارتفاع 2 هزار متر از سطح دریا و طراحی سه بعدی کامل پروژه برای نخستین بار در ایران، بوده است.
همچنین این کارخانه دارای یکی از بزرگترین جرثقیل های حمل ذوب در مقایسه با پلنت های مشابه، استفاده از اتوماسیون و کنترل سطح 2، دارای پلنت FTP جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی، اجرای سازه سالن ذوب با وزن 20 درصد کمتر از نمونه های مشابه و تامین تجهیزات با آخرین تکنولوژی دنیا است.
مجتمع احیای مستقیم و فولادسازی بردسیر (وابسته به میدکو) در کیلومتر 20 بردسیر و در ابتدای جاده نگار قرار دارد.
جهانگیری روز گذشته از طریق فرودگاه جیرفت سفر دو روزه خود به استان کرمان بمنظور افتتاح و بهره برداری از تعدادی طرحهای عمرانی و صنعتی را آغاز کرده است .
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

همچنین در این مراسم کارخانه گندله سازی سیرجان با ظرفیت 2.5 میلیون تن و سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان که برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و سه هزار ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است نیز افتتاح شد. 

لیست خبرها