اخبار

Latest news, video reports

برای اولین بار در ایران

بهره برداری از پروژه CDQ آغاز شد

۱۰ دي ۱۳۹۸

روز سه شنبه دهم دی ماه 98 مراسم بهره برداری از پروژه خنک سازی کک متالورژی به روش خشک (CDQ)  با حضور آقای دکتر پورمند، مدیر عامل محترم میدکو و با همراهی آقای صادق زاده فرماندار محترم شهرستان زرند و هیأت همراه آغاز شد.

در این مراسم آقای دکتر پورمند با برقراری تماس تلفنی با آقای دکتر قاسمی، مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو آغاز بهره برداری از این پروژه را اعلام کردند.

آقای دکتر قاسمی با تبریک اتمام این پروژه گفت: به تمام کسانی که در ایجاد و راه اندازی این پروژه نقش داشتند خدا قوت می گویم و خدا را شاکرم که توانستیم گامی بزرگ برای حفظ محیط زیست برداریم.

رییس هیأت مدیره میدکو تصریح کرد: وقتی در راه خدمت به مردم گام برداریم خداوند به کارمان برکت می دهد و این نکته که با راه اندازی این پروژه در کنار حفظ محیط زیست ۱۴ مگا وات برق هم تولید می شود نمونه ای از همین برکتی است که خداوند به کار در راه خدمت به مردم می دهد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: امروز در حضورشما عزیزان با استمداد از خدواند متعال در راستای خدمت بیشتر به مردم و با زمزمه ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) برگ زرین دیگری از افتخارات میدکو و زیسکو ورق می خورد.

آقای دکتر پورمند در سخنرانی خود ضمن تشکر از همراهی آقای دکتر قاسمی گفت: بنده شاهدم که یازده سال است که آقای دکتر قاسمی پا به پای ما برای به ثمر رسیدن این پروژه ها تلاش کرده اند.

ایشان تصریح کرد طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است در سال 98 سلسله پروژه های میدکو به بهره برداری برسد و امروز سومین پروژه هلدینگ که بهره برداری از سامانه خنک سازی کک در شرکت فولاد زرند ایرانیان است آغاز می شود.

آقای دکتر پورمند تاکید کرد: سی دی کیو پروژه ای صرفا زیست محیطی با ظرفیت خنک کنندگی ۸۰۰ هزارتن کک است که  ۱۴ مگا وات برق هم تولید می کند.

پس از آغاز عملیات بهره برداری از کارخانه سی دی کیو فرماندار شهرستان زرند طی سخنانی با تشکر از تلاشگران هلدینگ میدکو گفت: در این شرایط سخت که کشور درگیر جنگ اقتصادی است تلاش جهادگرانی چون شما که با تکیه بر جوانان و نخبه های کشورمان و با راهنمایی مدیران با تجربه، برای عزت ایران تلاش می کنید قابل ستودن است.

مهندس صادق زاده افزود: تلاش شما نشان داد که برای پیشرفت ایران اسلامی باید از بخش خصوصی حمایت کرد و من از همه شما عزیزان به خصوص از سردار سازندگی میدکو، جناب آقای دکتر پورمند و جناب آقای مهندس سهراب نژاد که برای به نتیجه رسیدن این مجموعه بزرگ تلاش کرده اند تشکر می کنم.

وی افزود: من دست شما را می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم زیرا حضور مجموعه شما نه تنها در رونق و شکوفایی اقتصادی فرهنگی و ورزشی شهرستان زرند محسوس بوده که در استان هم تاثیر زیادی داشته و خواهد داشت و بهره برداری از پروژه سی دی کیو که نشان از توجه ویژه شما به حفظ محیط زیست است، هم قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان زرند تصریح کرد: این مجموعه بزرگ افتخاری برای ما زرندی ها است، ما همیشه در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا شاهد شکوفایی بیشتر شهر زرند و استان کرمان باشیم.

این پروژه که برای اولین بار در ایران اجرا شده است کک متالورژی را با استفاده از گاز خنثا خنک میکند. در این فناوری سبز با توجه به حذف آب از فرایند خنک سازی کک علاوه بر صرفه جویی زیاد در مصرف آب و انتشار آلاینده های هوا امکان بازیابی انرژی حرارتی فراهم شده است.

لیست خبرها