اخبار

Latest news, video reports

دکتر کرباسیان از پروژه های میدکو در استان کرمان بازدید کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو از پروژه های میدکو در استان کرمان بازدید کرد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷

صبح روز یکشنبه 20 خرداد ماه 97 آقای دکتر کرباسیان معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو به همراه آقای دکتر پورمند مدیر عامل محترم هلدینگ میدکو از مجتمع فولادسازی بردسیر و واحد احیای مستقیم بردسیر بازدید بعمل آوردند.

آقای دکتر کرباسیان در جمع  مدیران و دست اندرکاران این مجتمع با اشاره به این که تمامی سرمایه گذاری صورت گرفته در احداث این پروژه کاملا خصوصی است گفت: میدکو از کمترین امتیاز دولتی برای راه اندازی پروژه های خود استفاده کرده است

ایشان در ادامه گفت: انتخاب و جایابی محل احداث این کارخانه ها در حوزه زنجیره فولاد بسیار مهم است و در خصوص بحث آب نگرانی وجود ندارد.

رییس هیأت عامل ایمیدرو اضافه کرد : ایمیدرو در موضوع مواد اولیه برای طرح ها، سیاست خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت های معدنی،  این بخش را اجرایی کرد و این مساله موجب شد تا ایمیدرو و میدکو بتوانند مسائل خود را رفع کنند.

ایشان در پایان سخنرانی خود به حمایت های بانک پاسارگاد اشاره فرمود و گفت : بانک پاسارگاد توانسته سپرده های مردمی را در عین سودآوری در مسیری هدایت نماید تا در جهت اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات ملی موجب اشتغال و تولید شود.

ایشان هلدینگ میدکو را به عنوان یک شاخص خوب برای توسعه کشور در نظر گرفت و گفت: میدکو می تواند یک نمونه کامل و  الگوی خوب برای دیگر سرمایه گذاران کشور باشد.

در ادامه این بازدید آقای دکتر کرباسیان از مجتمع فولاد زرند ایرانیان بازدید نموده و با اشاره به اینکه معدن سنگ آهن جلال آباد در خدمت تولید فولاد پروژه های میدکو قرار خواهد گرفت، گفت: بحث زنجیره فولاد بسیار مهم است و باید زنجیره های تولید فولاد تکمیل شود تا بتوانیم به چشم انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد برسیم؛  ایشان در ادامه گفت: تا کنون ۱۸هزار میلیارد تومان از هدف گذاری ۲۲ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری میدکو انجام شده است.

ایشان با اشاره به اینکه حمایت از بخش خصوصی برای تامین مواد اولیه تولید فولاد در کشور از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: ما باید از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور استفاده های لازم را بکنیم یکی از این پتانسل ها زغال سنگ است که ذخیره آن در کشور ما بسیار زیاد است. به همین منظور با اکتشافاتی که ایمیدرو و دیگر شرکتها انجام داده اند ذخیره زغال سنگ کشور باید حداقل به ۳میلیون تن افزایش پیدا کند. یکی از این معادن که در جهت سیاست های دولت توسط ایمیدرو به میدکو  واگذار شد معدن زغال سنگ خمرود است که به گفته مدیر عامل هلدینگ میدکو تا کنون 2100  متر تونل در آن حفاری شده و ان شاء ا... با توجه به نیاز میدکو زودتر به بهره برداری خواهد رسید.   

آقای منهدس سهراب نژاد مدیرعامل محترم شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز در این مراسم از پروژه های در دست احداث  این شرکت با اشتغالزایی 4500 نفر در استان کرمان خبر داد و گفت شرکت فولاد زرند ایرانیان جهت تامین آب مورد نیاز خود از فاضلاب شهری استفاده خواهد کرد.

در پایان آقای دکتر کرباسیان از مجتمع فولاد بوتیا بازدید نموده و پس از استماع گزارش توسط آقای مهندس خسروی راد مدیر عامل محترم شرکت فولاد بوتیا در سخنانی گفت: ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از  9000 هزار نفر در این هلدینگ که طی 4 سال گذشته رخ داده یکی از بزرگترین اقداماتی است که یک مجموعه خصوصی مانند هلدینگ میدکو در کشور انجام داده است.

وی در ادامه گفت: امروزه به همت شرکتهای بزرگ معدنی، کشور ایران، محصولات معدنی بسیاری به کشور های بزرگ دنیا صادر میکند در صورتی که در ابتدای دهه 60  صادرات مواد معدنی ما تقریبا نزدیک به صفر بود . حتی تا قبل از برجام محصولات معدنی ایران کمتر به اروپا صادر می‌شد در حالی که سال گذشته فولاد ایران به کانادا و اروپا هم رسید و این نشان دهنده یک وحدت ملی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

ایشان در پایان ضمن تبریک به بانک پاسارگاد، مجموعه مدیران، پیمانکاران و دیگر دست اندرکاران این شرکت برای این مجموعه عظیم آرزوی موفقیت نمودند.

 

 

لیست خبرها